21 . 01 . 2018
пошук робіт:         
 

Дипломна робота, курсова робота, виконання робіт.

Маркетингова товарна політика на зарубіжних ринках



№ роботи: 1653
розділ: Міжнародна економіка
тип: Дипломна робота
об'єм: 94
винагорода автору: 450 грн

Зміст:

ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ НА ЗАРУБІЖНОМУ РИНКУ
1.1. Міжнародна товарна політика: сутність та поняття
1.2. Особливості діяльності підприємства на зарубіжних ринках
1.3. Особливості розробки міжнародної товарної стратегії
РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТОВ „ЄВРОПА” НА ЗАРУБІЖНОМУ РИНКУ
2.1. Аналіз світового ринку металовиробів
2.2. Характеристика діяльності ТОВ „Європа”
2.3. Аналіз динаміки основних техніко-економічних показників підприємства
2.4. Оцінка фінансових покзників ТОВ „Європа”
2.5. Дослідження маркетингової товарної політики ТОВ „Європа” на зарубіжних ринках
РОЗДІЛ 3 НАПРЯМИ ПОКРАЩЕННЯ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТОВ „ЄВРОПА” НА ЗАРУБІЖНИХ РИНКАХ
3.1. Запровадження стратегії вдосконалення товарної політики підприємства
3.2 Підвищення ефективності системи управління асортиментною політикою
3.3. Вдосконалення цінової політики підприємства
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

Рецензія на магістерську дипломну роботу
на тему: "Маркетингова товарна політика на зарубіжних ринках"

Економічна діяльність підприємства на зарубіжному ринку є особливо складний процес, який пов’язує між собою всі ланки коньюктури товарного ринку, пов’язує між собою зарубіжних експортерів/імпортерів, митні та державні служби українських на зарубіжних країн, включає в себе закономірності ринкового попиту і пропозицій споживачів країни-реалізації.
Робота складається зі вступу, трьох розділів, дев’яти підрозділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи 92 сторінки.
У першому розділі роботи автором розкрито сутність міжнародної товарної політики, мотиви та етапи виходу підприємства на зарубіжні ринки та розглянуто особливості міжнародної товарної стратегії.
Другий розділ присвячено аналізу ринкової ситуації та товарної політики ТОВ „Європа”, а саме: проведено маркетингове дослідження зарубіжного ринку, наведено організаційно-економічну характеристику підприємства, досліджено фінансовий стан та підприємства, проаналізовано товарну політику підприємства на зарубіжних ринках.
У третьому розділі розглядаються шляхи вдосконалення товарної політики підприємства на зарубіжному ринку. Робота виконана на високому рівні, відповідає вимогам, що ставляться до такого виду робіт і заслуговує високої оцінки.

Реферат

„ Маркетингова товарна політика на зарубіжних ринках”
Дипломна робота містить 92 сторінок, 28 таблиць, 23 рисунки, список літератури з 34 найменувань, 6 додатків.
Об’єктом дослідження даної роботи є фінансово-господарська діяльність „Європа”.
Предметом – коло питань, що стосуються розробки товарної політики на зарубіжному ринку.
Мета робота – аналіз товарної політики підприємства на зарубіжному ринку.
Завдання роботи:
- розкрити понятійно-термінологічний апарат теми дослідження;
- проаналізувати мотиви та етапи виходу підприємства на зарубіжні ринки;
- розглянути особливості розробки міжнародної товарної стратегії;
- проести маркетингове дослідження зарубіжного ринку металовиробів;
- навести загальну характеристика ТОВ „Європа”;
- провести аналіз аналіз основних техніко-економічних показників діяльності підприємства ТОВ „Європа”;
- проаналізувати фінансове становище підприємства;
- здійснити аналіз товарної політики ТОВ „Європа” на зарубіжних ринках;
- розробити алгоритм вдосконалення товарної політики;
- запропонувати заходи по управлінню асортиментної політики на основі АВС аналізу;
- обґрунтувати цінову політику підприємства;

Одержані результати роботи можуть бути використані в практичній діяльності не лише досліджуваного підприємства, але й на інших вітчизняних підприємствах.
   
Список літератури

Огляд іноземних літературних джерел
1. How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market by Gerald Zaltman Hardcover, 2003
How to unlock the hidden 95 per cent of the customer's mind that traditional marketing methods have never reached. This title provides practical synthesis of the cognitive sciences. Drawing heavily on psychology, neuroscience, sociology, and linguistics, Zaltman combines academic rigor with real-world results to offer highly accessible insights, based on his years of research and consulting work with large clients like Coca-Cola and Procter & Gamble. An all-new tool kit: Zaltman provides research tools - metaphor elicitation, response latency, and implicit association techniques, to name a few - that will be all-new to marketers and demonstrates how innovators can use these tools to get clues from the subconscious when developing new products and finding new solutions, long before competitors do.
2. Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses by Anne E. Beall PhD (Jul 12, 2010)
For a company to embrace market research as a facilitator of change, it must be willing to take the approach that makes the most impact on its organization. That approach is the key in making a difference using market research. In this guide, author Anne Beall shares her unique procedure for conducting strategic market research.
With more than fifteen years of experience in conducting market research, Beall details the strategic principles she has developed that impact the way in which market research can inspire and change an organization.
3. Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance (2nd Edition) by Paul W. Farris, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer and David J. Reibstein (Feb 13, 2010)
Marketing Metrics, Second Edition, is the definitive guide to today’s most valuable marketing metrics. In this thoroughly updated and significantly expanded book, four leading marketing researchers show exactly how to choose the right metrics for every challenge.
The authors show how to use marketing dashboards to view market dynamics from multiple perspectives, maximize accuracy, and “triangulate” to optimal solutions. You’ll discover high-value metrics for virtually every facet of marketing: promotional strategy, advertising, and distribution; customer perceptions; market share; competitors’ power; margins and pricing; products and portfolios; customer profitability; sales forces and channels; and more.
This edition introduces essential new metrics ranging from Net Promoter to social media and brand equity measurement. Last, but not least, it shows how to build comprehensive models to support planning--and optimize every marketing decision you make.
4. Strategic Market Research by Anne E. Beall PhD (Jul 14, 2010)
For a company to embrace market research as a facilitator of change, it must be willing to take the approach that makes the most impact on its organization. That approach is the key in making a difference using market research. In this guide, author Anne Beall shares her unique procedure for conducting strategic market research. With more than fifteen years of experience in conducting market research, Beall details the strategic principles she has developed that impact the way in which market research can inspire and change an organization. Strategic Market Research discusses identifying the strategic questions that will help a business; using the right research techniques to answer these questions; obtaining the level of depth required to have insight; reading the nonverbal communications of research respondents when doing qualitative work; identifying the emotional aspects of human behavior; using statistical analyses to understand what drives markets; going beyond the data to interpret the results and make strategic recommendations. In addition to addressing both qualitative and quantitative research, Strategic Market Research provides real-life examples illustrating the application of these concepts in various scenarios, including businesses and non-profit organizations. Implementing the strategic approach from the beginning to the end of a project provides information that promotes change.
5. Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance (2nd Edition) by Paul W. Farris, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer and David J. Reibstein (Kindle Edition - Jan 8, 2010)
Marketing Metrics, Second Edition, is the definitive guide to today’s most valuable marketing metrics. In this thoroughly updated and significantly expanded book, four leading marketing researchers show exactly how to choose the right metrics for every challenge.
The authors show how to use marketing dashboards to view market dynamics from multiple perspectives, maximize accuracy, and “triangulate” to optimal solutions. You’ll discover high-value metrics for virtually every facet of marketing: promotional strategy, advertising, and distribution; customer perceptions; market share; competitors’ power; margins and pricing; products and portfolios; customer profitability; sales forces and channels; and more.
This edition introduces essential new metrics ranging from Net Promoter to social media and brand equity measurement. Last, but not least, it shows how to build comprehensive models to support planning--and optimize every marketing decision you make.
6. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly by David Meerman Scott (Aug 30, 2011)
This is the book every ambitious, forward-thinking, progressive marketer or publicist has at the front of their shelf. Business communication has changed over the recent years. Creative ad copy is no longer enough. The New Rules of Marketing and PR has brought thousands of marketers up to speed on the changing requirements of promoting products or services in the new digital age. This is a one-of-a-kind, pioneering guide, offering a step-by-step action plan for harnessing the power of the Internet to communicate with buyers directly, raise online visibility, and increase sales. Its about getting the right message to the right people at the right time - for a fraction of the cost of a big-budget advertising campaign.
7. Real-Time Marketing and PR: How to Instantly Engage Your Market, Connect with Customers, and Create Products that Grow Your Business Now by David Meerman Scott (Dec 27, 2011)
Gone are the days when you could plan out your marketing and public relations programs well in advance and release them on your timetable. "Real time" means news breaks over minutes, not days. It means companies develop (or refine) products or services instantly, based on feedback from customers or events in the marketplace. And it's when businesses see an opportunity and are the first to act on it. In this eye-opening follow-up to The New Rules of Marketing and PR, a BusinessWeek bestseller, David Meerman Scott reveals the proven, practical steps to take your business into the real-time era.
8. Marketing Research Kit For Dummies by Michael Hyman and Jeremy Sierra (Kindle Edition - Mar 11, 2010)
Sure, access to data is faster and easier to obtain than ever before, but how do you cut through the clutter of information to find what's most useful and organize it to suit your purposes? Marketing Research Kit For Dummies supplies a brimming box of tools that help you mine mountains of data, find the sources you need, and focus your marketing plan.
Whether you're an entrepreneur, a small business owner, or a marketer in a large organization, this powerful resource and companion CD provide you with hands-on tools you need to identify, obtain, record, and analyze secondary, data-electronic and print-for developing or revising a marketing plan, launching a new product or service, or implementing long-term strategic planning. It also offers clear, in-depth instructions and customizable forms for conducting your own primary research.
 

 

© DIPLOMSERVIS.com.ua 2009-2016.